BLOG-ING MOOD
jarang update blog lately. sila tinggalkan jejak di cbox. happy bw :)

Tuesday, 23 August 2011

jangan sesekali kamu buat begini !




gamba hiasan saje ye :)



Jangan sesekali kamu bersikap kejam memberikan harapan pada seseorang itu lalu dia jatuh cinta sedangkan diri kamu tidak mencintainya.

Jangan sesekali kamu hadir dalam hidup seseorang kalau ia hanya kamu rasakan akan menghancurkan perasaanya.

Jangan  sesekali kamu menatap tepat di matanya jika semua yang kamu lakukan hanya kepalsuan belaka.

Jangan sesekali kamu mengambil berat ke atas dirinya terlalu berlebihan hanya kerana sekadar simpati kelak bimbang dirinya menaruh hati padamu.

Jangan sesekali diri kamu mengatakan “aku cinta padamu” sedangkan didalam hati mu hanya  nafsu yang bertakhta.

Jangan  sesekali kamu tertarik pada seseorang  kerana paras rupanya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan kita.

Jangan sesekali kamu tertarik pada kekayaannya, kerana segala kekayaan akan  lenyap dan musnah dalam sekelip mata.



Tertariklah pada seseorang yang beriman dan beramal  Soleh dan ia dapat membuatmu tersenyum. Hanya senyuman ikhlas hadir dari orang Beriman yang dapat memberi hari-harimu yang gelap menjadi cerah.

Hati  Orang yang SOLEH itu MUDAH dan SENANG untuk menerima CAHAYA dari Ilahi, Kerana mereka sentiasa TAKUT akan azab Allah dan CINTA akan diriNYA..

Namun..

Hati Orang yang BERDOSA itu SUSAH dan PAYAH untuk menerima CAHAYA dari Ilahi, Kerana mereka sentiasa GEMBIRA dengan nikmat dunia dan LUPA padaNYA..

source : HERE

p/s  harap sangat kita tak jadi macam tu :) tak baik plus amat la tak baik sekali mempermainkan orang lain . itu amalan syaitonn tawuk ? memang nobody perfect tapi setidak-tidaknya kita cuba untuk menjadi lebih baik walaupun tak perfect se-perfect perfect-nya . harap kita semua berjaya tertarik dengan orang yang beriman tapi sebelum mencari orang yang beriman kita cari la iman dalam diri kita dulu :) selamat mencari ! waalaikumussalam :D


terima kasih sudi bace contengan tangan Iyka Zulaika

6 orang menari sakan:

SyuE said... [♥ balas ♥]

Tq utk entry ni. ;) sgt2 memberi kesedaran.;)

iyka zulaika said... [♥ balas ♥]

@SyuE welcewm . same2 la kita renungkan . hik2 :P

sifu im said... [♥ balas ♥]

permainkan perasaan org tu buaya la

iyka zulaika said... [♥ balas ♥]

@sifu im betol lah tu ! :)

farah hanim said... [♥ balas ♥]

hehe
btol tu sal entry nie
sape yg suke main2 kn org tu
mmg jht btol
hehe

iyka zulaika said... [♥ balas ♥]

@farah hanim bukan jahat dah memang jahat pon ! emosi lak tetiba . hehe :D