BLOG-ING MOOD
jarang update blog lately. sila tinggalkan jejak di cbox. happy bw :)

Friday, 30 September 2011

MALU ???


Cara-cara nak atasi MALU ..

1- kalau tersepak batu :
→ jangan terus bangun sebaliknya anda baring dan terus guling2 hingga jauh dari perhatian ramai lepas tu bangun bila takde org nampak ..
\kalau ikut cara ni memang satu badan lenguh2 tapi srious efektif!hahaha/

2- kalau terjatuh basikal :
→ cepat2 naik basikal anda semula dan jatuh la lagi sehingga berkali2 supaya org ingat anda saja buat lawak ..
\tambah2 sakit la t tapi sape2 yg sanggup bole la menjatuhkan diri anda dengan sengaja yee.haha/

3- kalau terjatuh tangga :
→ terus bersilat seolah olah anda dirasuk atau sedang berlawan dgn makhluk halus ..

4- kalau terjatuh dalam longkang :
→ pungutlah sampah yang ada sambil marah2 dgn suara yg kuat pasti org menyangka     anda seorg yg amat prihatin terhadap kebersihan ..

5- kalau jatuh ketika nak naik bas :
→ jeritlah kuat2 ! Hoii apa tolak2 ni? Walaupun takde org dibelakang anda ..
\ni Iyka bole wat sbb nak naik bas kat UPM ni memang sesak giler la.kalau nak naik cnpem semua tolak2.lau dah semua tolak2 lagi lmbat ada la.pooddaa./

6- kalau terjatuh di dpn bus stop :
→ terus buat2 pengsan sehingga ada org membantu anda .. Kalau takde baring terus sampai mlm dan takde org lagi kat bus stop tu .. Ha ni la masa sesuai untuk bangun semula ..
\lau mcm ni memang yakin 100% kita paling lambat balik rumah sbb tunggu sampai semua orang takde.haha.tp best jugak bole rasa cium lantai bus stop.hehe/ 
7- kalau jatuh tergelincir di lantai licin :
→ tarik la kawan (atau sapa2 yg ada sblh anda) untuk jatuh bersama sama supaya tak lah anda sorang je yg dapat malu ..
\kesian kawan yg tak bersalah tu.cnpem lepas ni putus kawan.hahaha/

p/s  penat sangat.semua orang hari Jumaat bergurau-senda dengan jiran tetangga,Iyka pulak kena kelas sampai pukul 6.30 ptg.kelas patut habis pukul 6 tapi hampehh je.but sookeyy.Alamakk!Lupa nak update entry pasal jamuan raya kolej15.lupa giloss.next entry!boboii :D
sumber : dari info yg Iyka dah tak ingat.maap! :|

terima kasih sudi bace contengan tangan Iyka Zulaika

0 orang menari sakan: