BLOG-ING MOOD
jarang update blog lately. sila tinggalkan jejak di cbox. happy bw :)

Saturday, 16 June 2012

AYAH saya bukan AYAH awak



haii eberybady. hewhew. memandangkan nak dekat nak cuti ehem ehem. cuti 2 bulan tuu ^^ so dapat terbayang pokok depan rumah yang dah di tebang melambai-lambai dalam khayalan saja. wohaha. dapat juga mendengar bunyi motor rempit yang takde kejadah merempit depan rumah orang. rempit senyap  senyap takpe gak. lu nak tergolek masuk gol gua tak kesah pon beb. tapi sebab lu merempit depan rumah gua itu gua kesah. mukamakdemah yang merepek -.-'


sebenarnya nak cakap haritu tiba-tiba termimpi ayah dengan yana tunggu dekat bus stop nak bawak balik rumah. entah apa motip mimpi cenggitu entah. mimpi di siang hari memang merepek. haha. boleh pulak tiba tiba balik kelas turun je dari bas nampak ayah. dengan selamba dek ayah kata.

"JOM BALIK RUMAH!"

ohmaiii. biar betik! dengan terpinga-pinga. Iyka jawab:

"SEKARANG?"

nampak tak ketidakpercayaan di situ. haha XD merepek je mimpi. padahal bersusun exam waa habaq luu -.-'

so dengan drastiknya teringat dekat ayah :')

walaupun ayah selalu outstation kadang kadang sampai 2 minggu tapi it sokey :) ayah kerja cari duit untuk keluarga. kadang kadang tengok ayah balik malam macam kesian tapi apa boleh buat. hanya mampu melihat. nak tolong ganti tak boleh la gamaknya -.-

sekarang ni pun banyak yang ayah kena tanggung. duit belanja Iyka belajar totally atas bahu ayah. tambah yana pulak sekarang. tapi nasib baik yana dapat biasiswa matrik. so kurang sikit beban ayah. tapi sebelum masuk matrik mesti banyak duit pakai. tak termasuk barang dapur bulan bulan. belanja mek tok yaya. bayar itu ini segalalah. adoiii

tapi ayah tak pernah kata apa. kadang kadang Iyka ni pun kalau pergi mana mana, nampak je macam berkenan terus rembat mintak ayah bayar. kadang kadang je la pon. bukan la selalu. kalau bab makanan je selalu. hahahaha. memang dasar mentekedarah betul! -.-

selama Iyka hidup 20 tahun ni. cehhh. announce umur tak boleh blah ni! coppp belum genap 20 tahun lagi. hewhew :P Iyka tak pernah la rasa macam tak lengkap makan pakai semua. semua serba serbi lengkap :') Alhamdulillah :) semua kerana pengorbanan ayah dengan ibu kerja pagi petang malam semata mata sebab nak tanggung keluarga. Iyka tau penat. walaupun tak cakap tapi dari muka pun dah tau kan :) ayah lagi la tak cakap apa apa. langsung tak mengeluh penat ke apa ke. ibu ada la sikit sikit kata lenguh kaki dan sebagainya. sebenarnya mintak yaya urut je tu. taktik. hehe :P


kalau Iyka suruh ayah amek dekat UPM ni tak pernah sekalipun ayah kata taknak. mesti okey je. kalau tak pun sebab ayah ada kerja. dan untuk pengetahuan semua, Iyka tak pernah sekali pun naik pengangkutan lain selain kereta ayah nak balik rumah. yeee tau! tak berdikari! tapi itu la. takut sesat la. almaklumlah. saya budak key ell teyy pii sayy yaa buta jalan. eh eh. bukan buta jalan. jarang keluar rumah je. wahaha :P nanti sesat sampai London sape susah? haa haa ^^ hewhew.

Encik Mohd Zulkifli bersama mek tok yaya :)

dan turut disertakan mesej yang dirasakan suweet dari ayah. hewhew :)


DAY 1 :)


DAY 2. selang beberapa hari kemudian.


perkataan bye tu kalakar sangat. tak pernah pernah ayah cakap bye. entah2 yaya yang taip ni -.-' baguzz tu pon semacam. sejak bila ayah pandai taip mesej macam muda mudi zaman sekarang cakap meleret ni?? cehhh. 

last sekali patut la menampal gamba sendiri sebab inikan blog gue. hewhew :P

sincerely your daughter,
ZARIF ZULAIKA MOHD ZULKIFLI

To: Encik Mohd Zulkifli Ab. Wahab


terima kasih sudi bace contengan tangan Iyka Zulaika

2 orang menari sakan: