BLOG-ING MOOD
jarang update blog lately. sila tinggalkan jejak di cbox. happy bw :)

Saturday, 1 September 2012

eh eh syawal



lagi mahu post pasal raya leteww title syawal gitu. atau pun mamat mana la syawal syawal ni? eh adaloww. hewhew. asal awal awal entry dah gedik semacam ._.'


di kampung haritu kami bukan setakat meronggeng tanpa segan silu ketuk pintu rumah orang. sebenarnya tak ketuk pon. terus tunjuk muka. tuan rumah panggil masuk, kami masuk. mohon beradab sikit! 


oh yeaa kami mengadakan aktiviti sihat ceria gembira bersama sama. apakah aktiviti yang sihat sangat itu? adakah berjalan jalan di taman bunga lalu menari tarian Bollywood ala ala Shah Rukh Khan tergoling goling? atau adakah bermain sorok sorok dengan menjadikan ibu ibu bapak bapak sebagai musang? mohon pertimbangan idea biar bernas!



dari sisi depan


dari sisi belakang

adakah kalian mendapatkan idea yang dicari? adakah? adakah? 

the cutest ayah suka posing macam tu! haha
adakah sudah mendapatkan sesuatu dengan melihat cangkul ajaib hikmat tersebut? jangan main main cangkul tersebut sangat brutal. mampu membersihkan kawasan yang dipenuhi dengan daun daun kering malah cacing dan juga pacat. homaigod homaigod! 


disini saya ingin mengumumkan pada hari tersebut kami telah 'bergotong royong' dengan jayanya sehingga tiada langsung pokok kering daun kering dan sebagainya lagi. yeah memang tokok tambah menjadi kepakaranku dari dulu lagi. sila jeles! hewhew



cuba teka kami dah mandi ke belum? kihkih




kami berkelah juga :) dua dalam satu. tidak perlu booking hotel. tidak perlu susah susah keluarkan duit bayar minyak kereta lalu meningkatkan kadar air pollution. tidak usah! begini sahaja sudah cukup menggembirakan :) makan makan gelak gelak oh sungguh ceria. lalalala sambil menyanyi riang. 


model peraga nasi. hoho
kerja kami si 'budak budak' ni memang takde kerja. kerja kerja semua bukan kerja kerja kami. nama pun 'budak budak'. apa kes fikir kerja kerja seumpama ini? tak mencabar. tak sesuai. tak serasi uolll. kami bukan malas tapi kategori 'rajin' lain. uhuk uhuk batuk kecil.


ada yang tiba tiba rajin begini

ada juga yang rajin begini

ada pula terlebih rajin begini. oyeahhh :P

rajin serupa tarzan pun ada.

kami si 'budak budak' balik ke rumah awal dari si 'tidak budak budak' atas sebab KURANG RAJIN! memang hobi kami. kami berada di situ pon tiada guna. rasa macam menyemak disemak tersemak pon hado. wuuu. balik jalan kaki apadehal. setakat berapa meter seronok lagi. lebih dari berapa meter memang tidok ler kami jalan -.-

 
muka memasing!
demok yaya conpem bengang gua letak gambar ni. dia bilang serupa minah kampung. dah habis tu memang dekat kampung nak buat apa bandar sangat bajet retis je. makan budu dengan ikan kering jugak! helemakkk ._.' gua sengaja nak ada gambar macam ni. baru meletop ada aura kampungku kampungmu jua. kikiki


ini kampung saya :)

sila sila datang ke kampung saya. mohon jangan datang sekarang kerana nescaya anda akan dihalau. wkwkwk. kampung saya agak kehijau hijauan. dari depan pun macam terlindung rumah dengan pokok merimbun. itu hobi bak, atok saya :) umi kata "bak kalau tak menyapu tengok pokok bunga memang lenguh sendi bengkak kaki la dia." :D

till here. salam. boboi :)

terima kasih sudi bace contengan tangan Iyka Zulaika

12 orang menari sakan:

eva said... [♥ balas ♥]

Wahhh aktiviti sehat!! Hehehe.. Sronok tgk gamba2.. Nampak letih hehe tapi enjoy kan... Hehe

iyka zulaika said... [♥ balas ♥]

@eva : errr tak letih pon sbb tak buat pape. uhuhuhu ._.' . tp memang seronok. heee :))

cik nana said... [♥ balas ♥]

gotong royong ramai2 memang best. meriah2 camtu kutip daun selai-selai pun tak rase penat. haha

iyka zulaika said... [♥ balas ♥]

@cik nana : hahaha. betul betul. tapi nanti sampai petang buat tu je la. hakhakhak

Aesya Zealous said... [♥ balas ♥]

ish2..ni tak cukup rajin ni..bergambar2 lak die.. pegi kutip daun sana!! hekhek

slmt aghi ghayeeeee

iyka zulaika said... [♥ balas ♥]

@Aesya Zealous : hehehe. maapkan saya. tapi ini dah jadi rutin. tak boleh lepaskan peluang. haha

alia azmi said... [♥ balas ♥]

waaah ! nampak best beraya di kampung !

iyka zulaika said... [♥ balas ♥]

@alia azmi : memang best sgt! sakan. haha

aniswany said... [♥ balas ♥]

terasa kesronokan even tgk gambo je..nnti balik kampung lagi ajak la anis yea..hikhik

iyka zulaika said... [♥ balas ♥]

@aniswany : hehe. baru tengok gamba dah rasa seronok eh? hehe. okey okey. haha

Maya Lisa said... [♥ balas ♥]

bestnye kampung dia... kampung maya dah modern dah. macam tak best dah T_T

Rara Nasiha said... [♥ balas ♥]

cantik kampung u :)