BLOG-ING MOOD
jarang update blog lately. sila tinggalkan jejak di cbox. happy bw :)

Sunday, 21 April 2013

persis vampire jadian




peace yoo. post most wanted yoo. nampak tak ada current danger belakang tu. muka orang tu je tersengih tak masuk latar tempat sangat bak ang. 


vampire tak vampire sangat mohon jangan nak perasan gue nak cerita cerita hantu budak ke hantu nenek atuk mak cik segala moyong semua okey. ni vampire serius dop boleh buat main-main sebab vampire ni sangat tidak sihat kepada diri bangsa dan agama serta negara. sekarang dah musim mengundi dah ni. undi adalah rahsia. ceihh hahaha iklan jap. okey vampire vampire!


sekarang memang dah jadi trend. trend apa? lihat jari jemari anda yang halus mulus semuanyaaa. dah lihat? nampak vampire dop? vampire apa? nuuu cuba tengok hujung jari anda. bak kata sape tah "segalanya di hujung jari anda". 


paham ke idop apa kok gue mahu ngomong? paham bagus. tak paham maknanya kurang bagus sikit. teruskan usaha. jangan mengalah :) selalu iyka memang kalau tengok rancangan masak ke memang suka sangat tengok jari pemasaknya. kalau pendek okey clap your hand. kalau dah macam boleh angkut segala kuman bakteria siap dengan taik kuku tu memang rasa nak mehh nak tolong potongkan kuku awak. selalunya yang namanya perempuan la si penggemar penyimpan vampire ni. tak menjaga kebersihan hakiki langsung. lepastu orang makan sekali dengan taik kuku awak tu. 


kalau boleh memang nak je bila makan dekat luar nak check je kuku tukang masak. tapi takkan la kot nak terjah dapur orang. boleh ke? haha. tawakal je la. baca bismillah doa sebelum makan. harapnya kuku tukang masak memuaskan. kalau nak tau, simpan sebatang jari kuku yang panjang je dah bersamaan dengan memelihara sekandang babi (bunyi sedap sikit khinzir). masyaAllah. cuba bayangkan la kalau 10 jari yang kita ada, semua kuku mak aii panjang dengan taik kuku lekat lekat semua. berapa banyak kandang babi (khinzir) kita ada? 


kalau bagi orang Islam, rasa rasa dapat lalu ke air wuduk kita? tak boleh rasa rasa kena yakin. kita makan pakai tangan, basuh tut tut pakai tangan. tak rasa macam kotor ke? dan kalau nak tau, kuku yang panjang ada sejenis kuman bernama E-Coli. kuman ini adalah salah satu kuman dalam najis aka taik manusia. kuman ni takkan hilang walaupun kita guna sabun sental sekuat mana pun. jalan mudah potonglah kuku anda sebelum jari anda dipotong. eh.


dannnnnnn beringatlah kalau nak pakai cincin sebab


Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali kwj. sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan Baginda, Nabi Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari;

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari;

1] jari tengah
2] jari telunjuk


Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah kerana meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.



ini semua peringatan pada diri dan kalian pembaca blog iyka zulaika, pembaca setia ke tak setia ke atau terbaca post ni. diri ni pun kadang kadang terbela kuku panjang sebab malas atau tak sempat nak potong. masa zaman sekolah dulu suka naww simpan kuku jari kecik sebab macam trend omel angat tapii omel angat tu banyakkkk keburukannya. anda telah menyimpan kuman E-Coli, taik kuku, kalau korek hidung taik hidung dan bermacam taik lagi di celah celah kuku anda. Jom potong kuku. tapi jangan potong rapat sangat dengan kulit. kang tak memasal. 










yeahhh saya dah potong kuku. anda bagaimana? adakah anda ingin memelihara sekandang babi (khinzir) atau berkandang-kandang? anda tentukan. ceh. dah macam iklan. sekali lagi. anda tentukan! (nada scary campur tegas dengan muka garang) :D Assalamualaikum :)


terima kasih sudi bace contengan tangan Iyka Zulaika

Monday, 8 April 2013

wahai muslimah



semalam, sudah tentu aku di fakulti. kuliah tamat jam 12 tengah hari. merayau punya merayau sampai ke CIMB. makan punya makan kenyang perut suka hati. cakap pasal hati, bukan aku tak puas hati. cuma harus berhati-hati


aku lihat seorang muslimah manis wajahnya. putih bersih rupanya tiada anasir jerawat jeragat dan seangkatan dengannya. orangnya tidak tinggi mana. tidak rendang pula. berbaju kurung biru laut ayunya dia. bertudung labuh sedondon dengan baju birunya. berkasut dengan stoking cukup syarat seorang muslimah dari segi gaya. aku perhati dari jauh waa manis orangnya. tahap kejelesan memuncak rasa. haippp aku tepuk hati jangan terlalu memuja paras rupa. 


di sebelahnya aku lihat seorang jejaka. kacak bergaya orangnya. berbaju kemeja biru laut sedondon di lipat lengannya paras siku. gaya rambutnya ala ala Lee Minhoo dalam drama korea Boys Over Flower. hemmm boleh tahan aku rasa. gaya ada rupa ada. aku perhati mereka berdua saja. makan berdua di meja nun di sana. makan disertai gelak tawa. entah apa yang kelakar dalam bicara tidak pula aku dapat teka. aku cuba pasang telinga tapi jarak memisahkan kita. tangan menyuap nasi ke mulut tapi mata tidak lepas memandang mereka. amboi sukanyaa. 


sekali lagi aku seperti mengenali kelibat kedua-dua yang berada di hadapan mata. aih cewek dan cowok manis bersama. bersama lagi hari ini? berdua begini lagi? aku senyum manis pada si gadis. pada si teruna juga aku lempar senyuman. jangan salah tafsir senyuman seorang saudara sesama islam. aku diam berlalu pergi menaiki bas. dari dalam bas aku lihat mereka berdua menaiki kereta yang sama. berdua.


"Ika, perasan tak perempuan baju kurung tudung labuh warna merah tadi?" . aku angguk. teman di sebelah dipandang acuh tak acuh. mulut sibuk mengunyah gula gula Mentos. "Perasan tak dia dengan siapa?" . Angguk lagi. dia dengan kawan atau teman sehidup semati aku tak peduli. "Itu teman tapi mesra dia tau! bukan sah pun tapi kehulu kehilir sama sama. tak malu ke orang tengok? pakai macam perempuan baik giler tapiiiii euwww..." . aku diam seakan tidak peduli.


yeaa dalam aku tidak peduli umpat teman tapi kenapa aku peduli bila mereka makan bersama semalam? adakah tahap kejelesan aku menguasai segalanya? adakah kerana mereka terlampau sweet bagai gula gula? atau adakah...?


p/s  ini namanya perwatakan tak mencerminkan peribadi. bertudung litup satu kemestian tapi akhlak juga harus di jaga rapi. 


"Couple haram jika ada persentuhan, berduaan atau saling melontar kata-kata manis memberahikan atau menyeronokkan." - UAI

"Bercinta tak semestinya keluar dating, pegang tangan bukan mahram, sms hari-hari atau gayut siang malam. Bercinta diam-diam sudah." - UAI

siapa yang makan cili dia yang terasa pedasnya cili itu. sekian :D

terima kasih sudi bace contengan tangan Iyka Zulaika