BLOG-ING MOOD
jarang update blog lately. sila tinggalkan jejak di cbox. happy bw :)

Sunday, 21 April 2013

persis vampire jadian




peace yoo. post most wanted yoo. nampak tak ada current danger belakang tu. muka orang tu je tersengih tak masuk latar tempat sangat bak ang. 


vampire tak vampire sangat mohon jangan nak perasan gue nak cerita cerita hantu budak ke hantu nenek atuk mak cik segala moyong semua okey. ni vampire serius dop boleh buat main-main sebab vampire ni sangat tidak sihat kepada diri bangsa dan agama serta negara. sekarang dah musim mengundi dah ni. undi adalah rahsia. ceihh hahaha iklan jap. okey vampire vampire!


sekarang memang dah jadi trend. trend apa? lihat jari jemari anda yang halus mulus semuanyaaa. dah lihat? nampak vampire dop? vampire apa? nuuu cuba tengok hujung jari anda. bak kata sape tah "segalanya di hujung jari anda". 


paham ke idop apa kok gue mahu ngomong? paham bagus. tak paham maknanya kurang bagus sikit. teruskan usaha. jangan mengalah :) selalu iyka memang kalau tengok rancangan masak ke memang suka sangat tengok jari pemasaknya. kalau pendek okey clap your hand. kalau dah macam boleh angkut segala kuman bakteria siap dengan taik kuku tu memang rasa nak mehh nak tolong potongkan kuku awak. selalunya yang namanya perempuan la si penggemar penyimpan vampire ni. tak menjaga kebersihan hakiki langsung. lepastu orang makan sekali dengan taik kuku awak tu. 


kalau boleh memang nak je bila makan dekat luar nak check je kuku tukang masak. tapi takkan la kot nak terjah dapur orang. boleh ke? haha. tawakal je la. baca bismillah doa sebelum makan. harapnya kuku tukang masak memuaskan. kalau nak tau, simpan sebatang jari kuku yang panjang je dah bersamaan dengan memelihara sekandang babi (bunyi sedap sikit khinzir). masyaAllah. cuba bayangkan la kalau 10 jari yang kita ada, semua kuku mak aii panjang dengan taik kuku lekat lekat semua. berapa banyak kandang babi (khinzir) kita ada? 


kalau bagi orang Islam, rasa rasa dapat lalu ke air wuduk kita? tak boleh rasa rasa kena yakin. kita makan pakai tangan, basuh tut tut pakai tangan. tak rasa macam kotor ke? dan kalau nak tau, kuku yang panjang ada sejenis kuman bernama E-Coli. kuman ini adalah salah satu kuman dalam najis aka taik manusia. kuman ni takkan hilang walaupun kita guna sabun sental sekuat mana pun. jalan mudah potonglah kuku anda sebelum jari anda dipotong. eh.


dannnnnnn beringatlah kalau nak pakai cincin sebab


Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali kwj. sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan Baginda, Nabi Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari;

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari;

1] jari tengah
2] jari telunjuk


Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah kerana meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.



ini semua peringatan pada diri dan kalian pembaca blog iyka zulaika, pembaca setia ke tak setia ke atau terbaca post ni. diri ni pun kadang kadang terbela kuku panjang sebab malas atau tak sempat nak potong. masa zaman sekolah dulu suka naww simpan kuku jari kecik sebab macam trend omel angat tapii omel angat tu banyakkkk keburukannya. anda telah menyimpan kuman E-Coli, taik kuku, kalau korek hidung taik hidung dan bermacam taik lagi di celah celah kuku anda. Jom potong kuku. tapi jangan potong rapat sangat dengan kulit. kang tak memasal. 










yeahhh saya dah potong kuku. anda bagaimana? adakah anda ingin memelihara sekandang babi (khinzir) atau berkandang-kandang? anda tentukan. ceh. dah macam iklan. sekali lagi. anda tentukan! (nada scary campur tegas dengan muka garang) :D Assalamualaikum :)


terima kasih sudi bace contengan tangan Iyka Zulaika

1 orang menari sakan:

Atiqah Fadzil said... [♥ balas ♥]

kuku kita alwys pendek, tak reti kuku panjang. rimas naj makan nasi dan dan hahaha